Snel en duidelijk overzicht in marketingcijfers, zodat je betere beslissingen kunt maken met meer resultaat.
Stuur op resultaat
Inzicht in KPI’s, meer resultaat
Door inzicht te hebben in de actuele status je (marketing)cijfers weet je hoe je bedrijf ervoor staat, kun je sneller groeien en betere beslissingen nemen.
Met een duidelijke rapportage heb je snel inzicht in je KPI’s, op ieder moment van de dag, op één plaats en zonder technische kennis te hoeven hebben van de verschillende platformen. Je website, social media-, advertentie- en e-mailcampagnes, allemaal inzichtelijk in één rapport.
Overzichtelijk
Alleen data die relevant is & alle bronnen bij elkaar in één rapport
Alles-in-één
Een combinatie van alle relevante cijfers bij elkaar in één dashboard. Google Analytics, Social Media, advertentiecijfers, emailcampagnes en meer.
In stijl
Het dashboard wordt opgeleverd in huisstijl. Zo kun je het makkelijk delen met collega’s of verwerken in een presentatie.
Stuur op resultaat
Inzicht in KPI’s, meer resultaat
Door inzicht te hebben in de actuele status je (marketing)cijfers weet je hoe je bedrijf ervoor staat, kun je sneller groeien en betere beslissingen nemen.
Met onze rapportages heb je snel inzicht in je KPI’s, op ieder moment van de dag, op één plaats en zonder technische kennis te hoeven hebben van de verschillende platformen. Je website, social media en e-mailcampagnes, alleemaal inzichtelijk in één rapport.
Waarom jouw marketingcijfers belangrijk zijn
Marketingcijfers. Hoezo?
Je hebt een website, houdt een aantal sociale media kanalen bij en stuurt geregeld een nieuwsbrief. Af en toe plaats je een advertentie of boost je een post en je werkt volgens een vaste contentkalender. Wellicht werk je zelfs wel samen met een externe partij om dit alles op te zetten en bij te houden. Waarschijnlijk denk je dat je er alles aan doet om je bedrijf zo goed mogelijk op de kaart te zetten. Maar sta je wel eens stil bij:
- Hoe je website het eigenlijk doet? Weet je bijvoorbeeld hoeveel betalende klanten je website oplevert?
- Wat het posten op social media je oplevert? Wat is de opbrengst van een advertentie en is het de kosten waard?
- Welke social media kanalen het beste voor je werken en welke content het beste scoort?
- Hoe je website door potentiele klanten gebruikt wordt en welke content zij bekijken en welke ook vooral niet?
- Hoe je kunt bepalen waar de beste kansen voor jouw bedrijf liggen en hoe je hier het beste op inspeelt?
Het antwoord ligt vaak in cijfers. Aantallen en overzichten die je vertellen hoe je ervoor staat en wat er gebeurt. Hoe vaak een advertentie wordt aangeklikt of hoe vaak het laatste nieuwbericht op de website is gelezen. Een deel van deze cijfers kun je wellicht wel naar boven halen in een programma als Google Analytics, maar een totaaloverzicht of een samenhang tussen cijfers van verschillende bronnen ontbreekt.
Zonder kennis van techniek tóch altijd op de hoogte
Nooit meer zoeken naar inzichten
Er gaat vaak veel tijd verloren in het zoeken naar de juiste cijfers. Rondom een campagne, een website, nieuwsbrief resultaten of verkoopcijfers. Toch zijn deze cijfers enorm belangrijk om de juiste beslissingen in je bedrijf te kunnen maken. Geen inzicht in dit soort cijfers kan ervoor zorgen dat je de verkeerde keuzes maakt, budget verspilt of zelfs omzet misloopt.
In veel bedrijven ontbreekt er een duidelijk overzicht van relevante (online) marketingstatistieken. Een aantal oorzaken hiervan zijn:
- Geen kennis van Google Analytics
- Afhankelijkheid van andere afdelingen voor cijfers, waardoor je vaak moet wachten
- Afhankelijkheid van je webbouwer of online marketingbureau voor het aanleveren van overzichten en cijfers, waardoor je zelf geen directe toegang hebt.
‘Met een rapportage van Marketingrapport.nl zijn klanten beter op de hoogte van belangrijke onderdelen in hun bedrijf, waardoor ze betere keuzes kunnen maken bij het inzetten van middelen en mensen en sneller bij kunnen sturen in hun bedrijf. Hierdoor worden betere en efficiëntere keuzes gemaakt, en kunnen meetpunten direct worden gekoppeld aan KPI’s.’
Precies wat jij nodig hebt
Inzicht in alle belangrijke cijfers. Op ieder moment van de dag.
Met een rapportage of dashboard heb je op ieder moment van de dag inzicht in de cijfers die voor jouw bedrijf belangrijk zijn. Zo hoef je nooit meer te zoeken naar de juiste cijfers, heb je geen kennis nodig van Google Analytics en ben je niet afhankelijk van anderen om de status van je marketingactiviteiten inzichtelijk te krijgen.
De cijfers in een Dashboard worden afgestemd op jouw KPI’s en vertaald naar overzichten die belangrijk zijn binnen jouw bedrijf. Of je nu een webshop hebt waarbij je vooral inzicht wilt in de online verkopen, of dat je diensten levert en wilt weten hoe vaak een brochure wordt aangevraagd of een contactformulier wordt ingevuld. Een rapportage wordt zo opgezet dat alleen die data erin wordt verwerkt die voor jouw bedrijf van belang is. Lekker overzichtelijk. En daarbij is het rapport dag en nacht te bekijken en altijd actueel, zodat je niet afhankelijk bent van anderen om de juiste conclusies te kunnen trekken.
Lekker overzichtelijk
Alle cijfers bij elkaar in één overzicht.
Als bedrijf gebruik je vaak verschillende platformen naast je website. Meerdere social media kanalen, een nieuwsbriefsysteem en wellicht ook een CRM systeem. Al deze platformen hebben vaak een iegen dashboard met de belangrijkste kengetallen, maar voor een goed overzicht be je dan alsnog vaak eel tijd kwijt om alles op te zoeken en samen te voegen.
Met een rapportage van Marketingrapport breng je al deze cijfers bij elkaar in één overzicht. De meest populaire platformen zijn direct of via een tussenstap te koppelen. Zo heb je altijd al je informatie bij elkaar in één overzicht.
Win-win situatie
Maak betere beslissingen. Boek meer resultaat.
Met een marketingrapportage weet je precies hoe jouw bedrijf er online voor staat, welke campagne het beste scoort en waar er kansen liggen op het gebied van leads of sales. Je kunt op tijd inzien dat die ene Facebookcampagne bijvoorbeeld wel heel veel likes en kliks oplevert, maar eigenlijk amper sales. Terwijl die ene post op Linkedin van een paar maanden geleden weinig reacties opriep, maar wel zorgde dat je op de radar kwam van die ene grote klant. Daarnaast weet je hoe bezoekers reageren op de content van je website en waar de verschillende conversiepunten liggen. Wat beweegt iemand om een aanvraag bij je te doen en waar kwam deze bezoeker oorspronkelijk vandaan? Door inzicht te hebben in deze en nog veel meer andere vragen, kun je betere beslissingen maken, je budget effectiever besteden en meer omzet genereren.
Waarom Marketingrapport.nl?
- Alle data en informatie op één plek
- In het juiste format en visueel weergegeven
- Altijd up to date
- Kies gemakkelijk de gewenste periode
- Draai uit, stuur door of laat automatisch naar je mailbox versturen
- Opgemaakt in huisstijl, dus moeiteloos te gebruiken in presentaties en rapporten
Extra overtuiging nodig?
Goed om te weten
- Ondersteuning en begeleiding vanuit Nederland
- Onafhankelijk van CMS, webbouwer of marketingbureau te gebruiken.
- Mogelijk om te koppelen met andere databronnen en systemen buiten Google
- Unieke meetpunten die zijn toegespitst op jouw bedrijf