Over Pine Online
‘Met een duidelijke analyse zijn klanten beter op de hoogte van belangrijke onderdelen in hun bedrijf, waardoor ze betere keuzes kunnen maken bij het inzetten van middelen en mensen en sneller bij kunnen sturen in hun bedrijf. Hierdoor worden betere en efficiëntere keuzes gemaakt, en kunnen meetpunten direct worden gekoppeld aan KPI’s.’
Online marketing bereikbaar maken met meer resultaat
Het wat & hoe over Pine Online
Het marketingvakgebied is uitgebreid, en daardoor vaak onoverzichtelijk. Ik help jouw bedrijf om te zien waar kansen liggen, waar je kunt verbeteren en welke gebieden extra aandacht nodig hebben. Zo maak ik online marketing eenvoudig en bereikbaar voor jouw bedrijf, met meer resultaat.
Ik ondersteun je bij het analyseren van je online activiteiten en help je met het opstellen van een strategie. Samen bekijken we wat jouw bedrijf nodig heeft, welke problemen je tegenkomt, wat je zelf kunt en waar ik je bij kan ondersteunen.
Ik ondersteun bedrijven met:
– Het analyseren van de huidige marketingstrategie
– Het meetbaar maken van de website en inzicht geven in de resultaten van de website
– Marketingrapportages met real-time inzicht in acties en online kanalen
– Adviestrajecten in verbetering van de website en online kanalen
– Het opstellen van een haalbaar online marketing plan
– Het trainen van medewerkers op het gebied van online marketing
Samenwerking
Ik werk alleen maar heb vanuit mijn fijne kantoor, Strijp-CS, een brede groep collega’s die ik kan inschakelen wanneer nodig. Bijvoorbeeld voor vormgeving, fotografie of een 3D animatie. We hebben het allemaal in huis, van organisatie advies tot IT specialist!
Over mij
In 2017 startte ik mijn eigen online bureau, Pine Online. Ik ben als kind van een software programmeur opgegroeid met computers. Ik ben van de generatie die nog weet hoe het leven was zonder computers, maar ook met. Thuis hadden we als één van de eerste kinderen uit mijn klas een PC en internet via een inbelverbinding. Sindsdien ben ik altijd bezig geweest met alles wat te maken heeft met online. Ik “bouwde” zelfs ooit eigen website met een soort profiel en gastenboek waar vriendinnen iets op konden plaatsen. Stiekem heb ik dus gewoon Facebook bedacht, had ik iets mee moeten doen 😉
De liefde voor online is altijd gebleven en tijdens mijn carriére in loondienst ben ik ook altijd die kant op geschoven. Ik volgde diverse trainingen in social media management en uiteindelijk heb ik in 2016 een specialisatie toegevoegd aan mijn Bachelor diploma in Digital Marketing via NIMA (B2). Die laatste opleiding was voor mij de trigger om al die kennis en ervaring voor mezelf in te zetten als consultant bij andere bedrijven. Hier heb ik sindsdien nog geen moment spijt van gehad!
Klanten
Ik heb de afgelopen jaren al vele klanten mogen helpen in uiteenlopende branches. ik werk het liefste met bedrijven die open staan voor vernieuwing en vooruit willen. Die niet bang zijn om zich te ontwikkelen en ook het werk in een plan willen stoppen om het te laten slagen.
Mijn klanten van de afgelopen jaren zijn actief in uitgebreide branches, waaronder de bouwsector, agri, onderwijs, gezondheidszorg en IT.
Sinds 2021 werk ik ook regelmatig samen met ERP Company als Business Consultant Marketing en help ik hun klanten met het analyseren van marketing processen en de selectie van nieuwe CRM-pakketten en webshop systemen.
Marketingrapport.nl
In 2021 ben ik daarnaast ook gestart met Marketingrapport.nl. Marketingrapport.nl is ontstaan vanuit de behoefte om altijd en overal inzicht te hebben in marketingcijfers. Eén van de eerste vragen die er in een traject vaak naar voren komt is: hoeveel bezoekers heeft de website? Vaak kan hier nog wel antwoord op worden gegeven, deze cijfers zijn immers makkelijk uit Google Analytics naar voren te toveren. Maar de vragen die daarna komen, zoals over de hoeveelheid leads, aankopen via de website of de kanalen die het meest betalende klanten opleverden, kunnen vaak niet beantwoord worden. Terwijl deze cijfers enorm belangrijk zijn om het succes van een bedrijf of website te kunnen bepalen, en om te zien waar ontwikkelpunten en groeikansen liggen.
Looker studio
Vanuit de behoefte aan een visueel overzicht startte een aantal jaar geleden een zoektocht naar een tool die hierin kon voorzien. Er bestond nog niet veel, maar Google had toen net een nieuwe tool in bèta testing: Google Datastudio (nu Looker Studio). Een manier om data uit onder andere Google Analytics, Google Adwords, YouTube en alle andere Google producten samen te brengen in een visueel dashboard. Ik heb Datastudio vervolgens ingezet voor een aantal klanten die hier enorm over te spreken waren. Ineens hadden zij in één oogopslag de data die voor hen belangrijk was overzichtelijk bij elkaar en konden ze zonder tussenkomst van een bureau of medewerker inzien wat de resultaten waren van hun website, campagne of nieuwsbrief en welk effect dit had op hun resultaat.
Win-win situatie
De eerste klant voor wie dit werd ingericht was zo blij met de rapportage, dat hij deze uitgeprint het hele kantoor rond liet gaan! Zelf was ik hier ook erg blij mee: het was een stuk minder werk dan alle cijfers steeds handmatig in een overzicht te plaatsen. Er kon nu gemakkelijk een uitdraai gemaakt worden van de afgelopen maand met daaraan de nodige conclusies en actiepunten gekoppeld voor het bedrijf. Een win-win situatie voor beide partijen!
Langzamerhand ben ik deze rapportages ook voor andere klanten in gaan zetten. En de ontwikkelingen hebben niet stil gestaan; door middel van het gebruik van connectoren en API’s kunnen we nu ook de data van externe partijen koppelen, zoals social media en e-mailplatformen, maar ook CRM systemen en andere bedrijfssoftware. Hiermee kunnen we steeds meer bronnen en data koppelen binnen één overzichtelijk dashboard.
Wil je hier meer over weten? Bekijk dan www.marketingrapport.nl