Analyse
Meten = weten!
trek de juiste conclusies door het meten van jouw cijfers.
“Meten is weten!” zul je mij vaak horen zeggen. Waarom gissen als er bepaalde dingen zijn die je gewoon kunt meten en analyseren? Ik houd van cijfers en verdiep me graag in de websites en online kanalen van mijn klanten. Hoe kunnen we meer bezoekers krijgen of hoe zorgen we ervoor dat klanten een aankoop doen in een shop? Voor we keuzes maken gebaseerd op aannames waarom iets niet gebeurt, moeten we eerst kijken wat er wél gebeurt. Dit doen we met een uitgebreide analyse in drie stappen.
1. Bedrijfsanalyse
Voor we gaan meten en analyseren wil ik eerst graag meer weten over jouw bedrijf. Wat doen jullie allemaal, wie zijn jullie en waar willen jullie naartoe? Ik neem graag een kijkje in de keuken om jouw bedrijf te leren kennen.
2. Meetplan
Met een meetplan brengen we in kaart welke cijfers belangrijk zijn voor jouw bedrijf en wat we moeten weten om de juiste analyses te kunnen doen en conclusies te kunnen trekken. Waar van toepassing kijken we naar KPI’s of stellen we deze samen vast. Dit verwerk ik tot een overzichtelijk meetplan.
3. Technische implementatie
Nadat we hebben vastgesteld wat we willen meten, moeten we ook zorgen dat dit gemeten kan worden. Ik verzorg de technische inrichting van programma’s als Google Analytics, Google Tag Manager zodat we dit allemaal voor je kunnen laten werken.
Hoe ga je verder?
Ga zelf aan de slag of laat je begeleiden.
Misschien kun je met de inzichten die je krijgt door de analyse al direct zelf aan de slag om verbeteringen door te voeren in je marketingstrategie. Door middel van een rapport van ons zusje Marketingrapport.nl blijf je vervolgens ook real-time op de hoogte van jouw cijfers en kun je je vorderingen gemakkelijk volgen.
Maar wil je naast een analyse ook advies over de volgende stappen die je kunt nemen en hoe je dit het beste aan kunt pakken? Ook daar help ik je graag mee!